۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

نامه کمپین "لغو اعدام شیرکو معارفی" برای آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد

جناب آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد

با سلام
همانطور کە جناب عالی تا حدودی مطلعید اوضاع حقوق بشر در ایران همچنان رو بە وخامت است و طی حکمرانی جمهوری اسلامی این مسالە یکی از موضوعات مهمی بودە کە جامعە جهانی و سازمان ملل متحد با اهمیت بیشتری بە آن پرداختە اند.
از سال 2005 تا کنون ایران بعد از چین بیشترین آمار اعدام را بە خود اختصاص دادە است. همچنین افراد زیادی اعم از فعالین سیاسی، مدنی و حقوق بشر نیز مخفیانە اعدام شدەاند کە هنوز نام آنها مشخص نیست.
در سال گذشتە 350 نفر در ایران اعدام شدەاند کە بنا بە گزارش سازمانهای مدافع حقوق بشر در ایران، 55 مورد از این اعدامها در ملاء عام صورت گرفتە. تنها در یک ماه 29 نفر اعدام شدند کە 14 مورد از این اعدامها، سیاسی و 4 نفر هم زن بودند. همچنین طی ساڵ گذشتە 250 نفر دیگر مشمول حکم اعدام شدەاند و 6 زن نیز بە سنگسار محکوم شدەاند. سن 26 نفر کمتر از 18 سال و 25 نفر هم زن هستند.
در کردستان ایران نیز از سال گذشتە تا کنون شمار اعدامها بالا رفتە و همانطور کە شاهد بودیم تعداد زیادی از فعالین سیاسی و مدنی همچون فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، فرهاد وکیلی، احسان فتاحیان و ... اعدام شدند و بنا بە گزارشات، 20 نفر دیگر هم در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند کە یکی از آنها بهمن (شیرکۆ) معارفیست.
بهمن معارفی ملقب بە شیرکو معارفی، 31 سالە و اهل شهرستان بانەی کردستان ایران، بە اتهام اقدام علیە امنیت ملی و محاربە با خدا، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز بە اعدام محکوم شد و بنا بە اخبار منتشر شدە احتمال میرود این حکم در اولین روز ماه "می" کە مصادف است با روز جهانی "کارگر"، بە اجرا در آید.
شیرکو معارفی مدت 3 سال است توسط نیروهای دولتی دستگیر و در زندان شهر سقز همچنان تحت شکنجە قرار دارد. این در حالیست کە شیرکو و خانوادەی این فعال سیاسی اتهامات واردە را رد کردە و آن را طرح و نقشەی دستگاه قضایی ایران برای اعدام وی میدانند. همچنین خانوادەی شیرکو معارفی اعلام داشتەاند کە فرزندشان بیگناه است و مسئولیت جان وی بە عهدەی مقامات جمهوری اسلامیست.
لذا کمپین "لغو اعدام شیرکو معارفی" از حضور محترم جناب عالی بە عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد تقاضا دارد کە برای نجات این زندانی کرد در ایران تمام تلاشهایتان را انجام دهید و لغو اعدام این زندانی کرد و سایر زندانیان سیاسی در بند را از مقامات ایران خواستار شوید.
با نهایت احترام
کمپین "لغو اعدام شیرکو معارفی"
29/3/2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر